Wednesday, August 15, 2012

တြင္းေအာင္းၾကြက္ ေက်ာ္မိုး (စကားဝါေျမ)၊ ၾသဂုတ္ ၁၄၊ ၂၀၁၂


ဘဒၵကမာၻ ၊ ဤလူ႕ရြာဝယ္
ဘုရားငါးဆူ ၊ ပြင့္ေတာ္မူဟု
ဗ်ာဒိတ္အမွာ ၊ ရွိခဲ့ပါ၍
"ကကုသန္" ပ ၊ ဒု "ေကာဏဂုံ"
တ "ကႆပ" ၊ "ေဂါတမ" ဟု
ေလးဆူ"ဗုဒၶ" ၊ ပြင့္ခဲ့ၾကၿပီး
တစ္ဆူက်န္ရွိ ၊ နာမည္သိက
"အရိေမေတၱယ်" မည္၏။

ေလးဆူဘုရား ၊ ပြင့္ၿပီသြား၌
ငါတို႔ဘုရား ၊ မိန္႔ေျခြထားက
လူနတ္ျဗဟၼာ ၊ သတၱဝါမ်ား
ေလးပါးသစၥာ ၊ သိဖို႔ရာက
ဆိုင္ရာ "ဆရာ" ၊ ဆုံးမပါ၍
ရုပ္နာမ္ဓမၼ ၊ သခၤါရ၏
ျဖစ္ပ်က္မွန္သိ့ ၊ က်င့္ၾကသည့္ေၾကာင့္
ရွစ္ပါးမဂၢင္ ၊ ဉာဏ္၌ထင္ၿပီး
ဒုကၡကုန္ရာ ၊ နိဗၺာန္ရြာကို
သူငါ အမ်ား ေရာက္ၾကမည္။

ဘုရားတပည့္ ၊ စဥ္ျခင္ၾကည့္က
ပဥၥဝဂၢီ ၊ အစတည္၍

အဆုံး "သုဘဒ္" ၊ သိေစအပ္ၿပီး
ယခုရွိေန ၊ငါတို႔ေတြက
သင့္ရာ ဆရာ ၊ ျမန္စြာရွာမွ
"ေဒသနာ" ၾကား ၊ ရႈမွတ္ပြား၍
မွန္စြာသိျမင္ ၊ ဒိ႒ိ စင္မည္
လူတြင္ အျမန္ ျပဳသင့္၏။

ေထရဝါဒ ၊ ေခၚဆိုၾကသည့္
ဗုဒၶဘာသာ ၊ အနွစ္မွာက
စာ "ပရိယတ္" ၊ "ပဋိပတ္" က်င့္
"ပဋိေဝဒ" ၊ နိဗၺာန္ ျပဟု
သုံး "သာသနာ" ၊ ျပဆိုပါ၏
ဘုရား , တရား ၊ သံဃာမ်ားဟု
သုံး "ရတနာ" ၊ ရွိၾကပါ၏
သုံး "ပိဋကတ္" ၊ ထိုးက်မ္းျမတ္ကို
သံဃာစဥ္ဆက္ ၊ ထမ္းေဆာင္ရြက္၍
ရြတ္ဆို အာဂုံ ၊ ျပဳခဲ့ကုန္၏
နွစ္ "သာသနာ" ၊ ေက်ာ္ "သုံးရာ" မွ
"ပိဋကတ္" စာ ၊ က်မ္းျဖာျဖာကို
ေက်ာက္,ေၾကး,ေပ,ေရႊ ၊ အေထြေထြ၌
ေရး "အကၡရာ" ၊ တင္ခဲ့ပါ၏
ဘုရားသခင္ ၊ နိဗၺာန္ဝင္ၿပီး
သုံးလအၾကာ ၊ ရွိသည့္ခါ၌
"သံဂါယနာ" ၊ စတင္ပါ၏
ဗုဒၶေဟာၾကား ၊ ျမတ္စကားကို
စီစစ္ မွန္စြာ ၊ တည္ျပဳကာျဖင့္
စုေပါင္းသံဃာ ၊ ရြတ္ဆိုပါ၍
"သံဂါယနာ" ၊ ေခၚဆိုပါ၏
စဥ္ဆက္သံဃာ ၊ ရြတ္ဆိုကာျဖင့္
"သံဂါယနာ" ၊ တင္ခဲ့တာက
ေျခာက္ႀကိမ္တိတိ ၊ မွန္ရွိခဲ့၏
ေထရဝါဒ ၊ အမည္ရသည့္
ဗုဒၶဘာသာ ၊ ေပၚခဲ့တာက
အခ်ိန္ကာလ ၊ တြက္ခ်က္ျပလွ်င္
ေဝဝါးမေထာင့္ ၊ တိက်ေၾကာင့္ျဖင့္
"နွစ္ေထာင့္ငါးရာငါးဆယ့္ငါး" ရွိ။

နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၊ ၾကာခဲ့ရာ၌
ဆရာစဥ္ဆက္ ၊ ေပၚထြက္ခဲ့၍
ဘာသာေရာင္ဝါ ၊ ထြန္းလင္းပါ၏
ျမန္မာ့သမိုင္း ၊ ဖြင့္လွစ္ခိုင္းေသာ္
"ပုဂံ" မွသည္ ၊ ခုခ်ိန္စီလွ်င္
"ပိဋကတ္" စာ ၊ နွံ႔စပ္ကာျဖင့္
"ပဋိပတ္" မႈ ၊ ကိုယ္တိုင္ျပဳၿပီး
"ပဋိေဝဒ" ၊ ကိုယ္တိုင္ရသူ
ျမတ္ေသာဆရာ ၊ ေတြ႕ခဲပါ၏
သူ႕ကၽြန္ဘဝ ၊ ထိုကာလ၌
"ဝိမလ" ေခၚ ၊ ဆရာေပၚ၏
ငယ္မည္ "လွေဘာ္ ၊ သူ႕ကိုေခၚ၏
"လွေဘာ္" ကိုးနွစ္ ၊ ကိုရင္ဝတ္၍
ရွင္ "ဝိမလ" ၊ ဘြဲ႕ေတာ္ရ၏
"ဝိ" ၏အနက္ ၊ "မရွိ" ထြက္၍
အညစ္အေၾကး ၊ "မလ" ေတြးသိ
"ဝိ" နွင့္ "မလ" ၊ တြဲကာျပေသာ္
ညစ္ေၾကးကင္းသူ ၊ သန္႔စင္သူဟု
နာမည္ေလးနက္ ၊ မွန္စြာထြက္၏
ေျခာက္နွစ္ၾကာၾကာ ၊ ငယ္ဆရာျဖင့္
ေဂြးပင္ေတာရ ၊ ေက်ာင္းေတာ္လွ၌
သဒၵါ သၿဂႋဳဟ္ ၊ ယမိုက္ထိုကို
လုံးစုံသိျမင္ ၊ သူေလသင္၏
သက္ေတာ္ "ဆယ့္ေလး" ၊ ကိုရင္ေလးျဖင့္
"မဂၤလာတိုက္"(အမရပူရၿမိဳ႕) ၊ ညဝါလိုက္၏
အဘိဓမၼာ ၊ က်ယ္လွစြာကို
သက္ေတာ္နွစ္ဆယ္ ၊ နွံ႔စပ္ၾကြယ္၏
သက္ေတာ္သုံးဆယ္ ၊ ထိုအရြယ္၌
ပုိင္နိုင္ကူးခတ္ ၊ သူေလတတ္၏
စာဝါခ်ေပး ၊ က်မ္းကိုေရးျဖင့္
"နွစ္ဆယ္သုံး" ဝါ ၊ ရေသာခါ၌
ကမာၻစစ္ေဘး ၊ ေရွာင္ခြာေဝးဖို႔
ေဘာ္လတန္းရြာ(မိုးကုတ္ၿမိဳ႕) ၊ ၾကြခဲ့ပါ၏
မိုးကုတ္ဒကာ ၊ ဆြမ္းလွဴရွာ၏
လုံးလ,ဇြဲ ေပါင္း ၊ ဂူ၌ေအာင္း၍
ေလးနွစ္ ေလးဝါ ၊ က်င့္ခဲ့တာေၾကာင့္
သက္ေတာ္ "ေလးေျခာက္" ၊ ဝါ "နွစ္ေျခာက္" ၌
တဏွာကုန္စင္ ၊ မဂ္ဖိုလ္ျမင္၍
ရဟန္းကိစၥ ၊ သူၿပီးရ၏
ရာသီသုံးမ်ိဳး ၊ ေဆာင္းေႏြမိုး၌
အလွည့္စဥ္က် ၊ တရားျပ၍
အသိနဲ(နည္း)ရွာ ၊ မ်ားသူငါကို
ေန႔စဥ္ဆုံးမ ၊ တရားျပရင္း
သက္ေတာ္ "ေျခာက္သုံး" ၊ ဝါ "ေလးသုံး" ၌
ခႏၶာဝန္ခ် ၊ နိဗၺာန္ရျဖင့္
ဘဝ ခႏၶာ ဆုံးပါ၏။

တဏွာကၾကြယ္ ၊ အသိငယ္ျဖင့္
တို႔လို "အႏၶ" ၊ လူ႕ "ဗာလ" ကို
ကံ၌မမွား ၊ ဉာဏ္စဥ္သြားေအာင္
ေဟာျပသြန္သင္ ၊ ဆရာရွင္ကို
ေျခလက္နဖူး ၊ တံေတာင္ဒူ ျဖင့္
ထိျခင္းငါးျဖာ ၊ ရွိခိုးပါ၏
အသိကနဲ(နည္း) ၊ ဉာဏ္ကမြဲမို႔
နားေပါက္ခ်ဲ႕ရန္ ၊ တို႔ျပဳႀကံ၏
ဉာဏ္၌ဘုရား ၊ တည္နိုင္လားေအာင္
တို႔မ်ားယခု  ျပဳပါမည္။

ဦးဝိမလ ၊ အမည္ရသည့္
ဆရာမ်ား "ဗိုလ္" ၊ သူမိန္႔ဆိုက
ကံလမ္းမလိုက္ ၊ ဉာဏ္လမ္းလိုက္ျဖင့္
ေဝးကြာဒုကၡ ၊ ခ်မ္းသာရဖို႔
ေလးေကာင္ေသာၾကြက္ ၊ ပမာျမြက္၍
ေဟာဆိုညႊန္ျပ ၊ ဆိုဆုံးမ၏
ပထမၾကြက္ ၊ စြမ္းေဆာင္ခ်က္က
"သိမ္း စြန္ ေၾကာင္" ေဘး ၊ မွန္စြာေဝးဖို႔
ေအာင္းရန္တြင္းထူး ၊ ကိုယ္တိုင္တူး၏
တြင္းတူး အမႈ ၊ ကိုယ္တိုင္ျပဳလည္း
အႏၱရယ္ကင္း ၊ ေဘးရန္ရွင္းဖို႔
တြင္းေအာင္းသမႈ ၊ သူမျပဳ၍
"သိမ္း စြန္ ေၾကာင္" စာ ၊ ျဖစ္ရရွာၿပီး
အသက္ခႏၶာ ၊ ပ်က္ရပါ၏
ထို႔နည္းတူစြာ ၊ တို႔လူ႕ရြာတြင္
ရဟန္း သံဃာ ၊ လူမ်ားစြာ၌
"ပရိယတ္" စာ ၊ က်မ္းျဖာျဖာကို
ကိုယ္တိုင္က်က္မွတ္ ၊ လြန္စြာတတ္၏
စာေပတြင္းထူး ၊ ကိုယ္တိုင္တူးလည္း
ကိုယ္ပိုင္က်င့္အပ္ ၊ "ပဋိပတ္" ကို
ဘယ္ခါမက်င့္ ၊ ျပဳေနလင့္က
အပါယ္ေလးဝ ၊ ေျပးဆင္းရ၏
ဤတြင္သတိ ၊ တို႔၌ရွိပါ
က်မ္းဂန္စာေပ ၊ နွံစပ္ေပလည္း
အပါယ္ရန္ေဘး ၊ ဒုကၡေဝးဖို႔
ဝိပႆနာ ၊ မရႈပါလွ်င္
"သိမ္း စြန္ ေၾကာင္" စာ ၊ ျဖစ္ရပါ၍
ေသပြဲဝင္ရွာ ၊ ၾကြက္ပမာသို႔
မဂ္ဖိုလ္နဲ႔ေဝး ၊ အပါယ္ေဘးကို
မေနွး ျမန္စြာ ခံရမည္။

ဒုတိယၾကြက္ ၊ ျပဳမူခ်က္က
ေဘးရန္ျဖာျဖာ ၊ ႀကံဳသည့္ခါ၌
ခိုေအာင္းဖို႔တြင္း ၊ တူးေလျခင္းကို
ကိုယ္စြမ္းသူ႕မွာ ၊ မရွိရွာ၍
တြင္းတူးျခင္းမႈ ၊ သူမျပဳၿပီ
ကိုယ္ပိုင္တူးထား ၊ မရွိျငားလည္း
အသက္ရန္ရွာ ၊ စားလိုငွာျဖင့္
"သိမ္း စြန္ ေၾကာင္" မ်ား ၊ ရန္ျပဳျငားက
သူမ်ားတူးတြင္း ၊ ေအာင္းခိုျခင္းျဖင့္
ေဘးရန္ကင္းကြာ ၊ ခ်မ္းသာပါ၏
သန္းေျခာက္ဆယ္လူ ၊ ဒို႔ျပည္သူ၌
ပါဠိစာေပ ၊ မတတ္ေလ၍
"ပိဋကတ္" စာ ၊ အျဖာျဖာကို
အဓိပၸါယ္မွန္ ၊ သိဖို႔ရန္မွာ
ကိုယ္စြမ္းကိုယ္စ ၊ မရွိၾကၿပီ
"ပရိယတ္" စာ ၊ မတတ္ရွာ၍
ဉာဏ္မ်က္စိကန္း ၊ သဒၵါခမ္းျပီး
ဒါန၌သာ ၊ ေမႊ႕ေပ်ာ္ၾက၏
သို႔ေသာ္ဒို႔ဝယ္ ၊ အားမငယ္ဘဲ
စာေပနွံ႔စပ္ ၊ အက်င့္ျမတ္ျဖင့္
ျပည့္စုံဆရာ ၊ ဆုံးမပါက
သစၥာေလးပါး ၊ ျမတ္တရားကို
မွန္စြာသိျမင္ ၊ ဉာဏ္၌ထင္၍
ဒုကၡကင္းေဝး ၊ ခ်မ္းသာေရးကို
မေနွး ျမန္စြာ ျပဳနိုင္၏။

သတိဒို႔မွာ ၊ ရွိဖို႔ရာက
"ပရိယတ္" စာ ၊ မတတ္ပါလည္း
သင့္ရာ ဆရာ ၊ ရေအာင္ရွာ၍
ဆုံးမျဖာျဖာ ၊ ေဒသနာကို
ယုံၾကည္စိတ္သန္ ၊ ျပဳက်င့္မွန္က
ႀကီးဉာဏ္ပညာ ၊ ရနိုင္ပါ၏
ေတြ႕ႀကံဳလာမႈ ၊ အစုစု၌
အေကာင္းအဆိုး ၊ အမ်ိဳးမ်ိဳးနွင့္
သုခ ဒုကၡ ၊ ဟူသမွ်က
ဧဟိပႆိ ၊ ေခၚေနသည္ကို
ကံျဖင့္မၾကည့္ ၊ ဉာဏ္ျဖင့္ၾကည့္လွ်င္
ဆင္းရဲ , ခ်မ္းသာ ၊ ဥေပကၡာ ဟု
သုံး ေဝဒနာ ၊ ေတြ႕ျမင္လာ၏
ထိုေဝဒနာ ၊ အျဖာျဖာကို
ျဖစ္ပ်က္တင္ရႈ ၊ ထပ္ထပ္ျပဳေသာ္
မၿမဲသ႑န္ ၊ ေတြ႕ရျပန္၏
သတိမလပ္ ၊ ဆက္၍မွတ္ေသာ္
ျဖစ္ျပန္ ပ်က္ျပန္ ၊ အဖန္ဖန္၏
ခႏၶကိုယ္ထဲ ၊ မရပ္စဲကို
မလိုခ်င္မွန္ ၊ မုန္းခဲ့ျပန္၏
မုန္းမိခါခါ ၊ ဉာဏ္၌လာေသာ္
လိုခ်င္ တဏွာ ၊ မွန္ ကင္းကြာ၍
တဏွာကုန္ရာ ၊ "နိဗၺာန္"ရြာကို
မၾကာ အက်ိဳး ျပဳပါ၏။

တတိယၾကြက္ ၊ စြမ္းေဆာင္ခ်က္က
"သိန္း စြန္ ေၾကာင္"ေဘး ၊ ေရွာင္ခြာေျပးဖို႔
ေအာင္းရန္တြင္းထူး ၊ သူမတူးၿပီ
အသက္ေဘးႀကံဳ ၊ ျဖစ္ခဲ့တံုလည္း
တြင္ဝင္ေအာင္းမႈ ၊ သူမျပဳ၍
"သိမ္း စြန္ ေၾကာင္" မ်ား ၊ ကိုက္ျဖတ္စားျဖင့္
အသက္ ခႏၶာ ၊ ပ်က္ရရွာ၏
ဒို႔ျပည္ ဒို႔ရြာ ၊ ဤလူ႕ရြာတြင္
"ပိဋကတ္" စာ ၊ အျဖာျဖာကို
မွန္စြာနွံ႔စပ္ ၊ သိသင့္အပ္လည္း
အကန္း ဒို႔မွာ ၊ မသိရွာ၍
"အဝိဇၨာ" မ်ား ၊ လြန္ႀကီးထြားၿပီး
"သခၤါရ" မႈ ၊ တြင္တြင္ျပဳ၏
"ဓမၼ" သေဘာ ၊ အမွန္ေျပာက
ရလာသမႈ ၊ အက်ိဳးစုသည္
အေၾကာင္းကိုတည္ ၊ ျဖစ္ရသည္မို႔
ေလာဘ , ေဒါသ ၊ ျပဳ "ေမာဟ" ေၾကာင့္
ရမည့္အေရး ၊ ေမွ်ာ္ရႈေတြးေသာ္
"ငရဲျပည္" တြင္း ၊ မွန္သက္ဆင္းမည္
"တိရိစာၦန္" ဘုံ ၊ ျဖစ္ၾကစုံမည္
"ၿပိတၱာ" ဘဝ ၊ ငါတို႔ ရမည္
"အသူရကာယ္" ၊ ျဖစ္ဖို႔လြယ္သည္
ဉာဏ္ပညာနဲ(နည္း) ၊ အက်င့္မြဲျဖင့္
ေန႔စဥ္ဘဝ ၊ ျဖတ္သန္းၾကလွ်င္
ေအာင္းဖို႔တြင္းထူး ၊ သူမတူးနွင့္
တြင္းေအာင္းသမႈ ၊ သူမျပဳေၾကာင့္
"သိမ္း စြန္ ေၾကာင္" စာ ၊ ျဖစ္ရရွာသည့္
ၾကြက္မိုက္ဘဝ ၊ ဒို႔ျဖစ္ရျပီး
ေသပြဲခါခါ ၊ ဝင္ရရွာမည္
ဒုကၡ ဆင္းရဲ ၊ ထိုႏြံထဲ၌
ဝဲလွည့္သည္ဒဏ္ ၊ ငါတုိ႔ ခံ၍
အဖန္ဖန္ျဖစ္ ၊ အဆုံးနစ္မည္
မရုန္းနွိဳင္ရွာ ၊ သံသရာ၌
"အိုနာေသ"ေဘး ၊ ဆက္ခါေပး၍
ပူေဆြး ဒုကၡ မလြတ္ၿပီ။

စတုတၳၾကြက္ ၊ ျပဳလုပ္ခ်က္က
"သိမ္း စြန္ ေၾကာင္" ရန္ ၊ ေဘးကင္းရန္ဟု
ေအာင္းရန္တြင္းထူး ၊ ကိုယ္တိုင္တူး၏
ကိုယ္တူးတဲ့တြင္း ၊ ေအာင္းေနျခင္းျဖင့္
အသက္ရန္ရွာ ၊ ျပဳလုပ္လာသည့္
ေဘးရန္မာန္စြယ္ ၊ အႏၱရယ္ကို
လုံၿခံဳစိတ္ခ် ၊ သူ႕မွာရ၍
အသက္ခႏၶာ ၊ ခ်မ္းသာပါ၏
ယေန႔ကမာၻ ၊ ဤလူ႕ရြာတြင္
ရဟန္း သံဃာ ၊ လူဆရာတို႔
"ပရိယတ္" စာ ၊ က်မ္းမ်ားစြာကို
လြန္စြာတတ္ေျမာက္ ၊ ဉာဏ္၌ေပါက္၏
ဉာဏ္ပညာႀကီး ၊ ရွိ႕သည့္နည္းတူ
ဝိနည္း သီလ ၊ ၿမဲၿမံၾက၏
ႀကံဳလာသမႈ ၊ ဒုကၡစုကို
ျဖစ္ပ်က္တင္ရႈ ၊ ေနစဥ္ျပဳေၾကာင့္
ခယ ဝယ ၊ မွန္ျမင္ၾက၍
ဝိပႆနာ ၊ မဂ္ရပါ၏
တစ္ဆင့္ထပ္တက္ ၊ ရႈမွတ္ခ်က္ျဖင့္
ျဖစ္ပ်က္ကုန္စင္ ၊ မရွိ ျမင္၍
ရွစ္ပါး မဂၢင္ ၊ ဉာဏ္၌ထင္ၿပီး
ေလာကုတၱရာ ၊ မဂ္ရပါ၏
ေလာကုတၱရာ ၊ မဂ္ရွစ္ျဖာက
ခ်မ္းသာအစစ္ ၊ ဖိုလ္ကိုျဖစ္၍
သုံးဆယ့္တစ္ဘံု ၊ ဆင္းရဲစုံကို
အၿပီးပါယ္သတ္ ၊ အမွန္ရပ္၏
"သခၤါရ" ဖယ္ ၊ "ဒုကၡ" ပါယ္ၿပီး
အသခၤတာ ၊ "နိဗၺာန္"ရြာကို
မၾကာ ေက်းဇူး သူျပဳ၏။

ထို႔ေၾကာင့္သတိ ၊ လူ၌ရွိသင့္
က်မ္းဂန္စာေပ ၊ တတ္ခဲ့ေလက
ကိုယ္ေအာင္းရန္တြင္း ၊ တူးေနျခင္းပင္
ငါးခႏၶာ ထု ၊ နာမ္ရုပ္စုကို
ျဖစ္ပ်က္တင္ရႈ ၊ ေန႔စဥ္ျပဳျဖင့္
မဂ္ဖိုလ္၌တည္ ၊ ရွိေနသည္က
"သိမ္း စြန္ ေၾကာင္" ရန္ ၊ ေရွာင္ခြာျပန္တဲ့
တြင္းေအာင္းၾကြက္မူ ၊ သ႑န္တူ၏
လိုရင္းအမွန္ ၊ တို႔သိရန္က
တြင္းေအာင္းမႈက ၊ ပဓာနဟု
ဆရာသခင္ ၊ ဆုံးမသင္၍
လူတြင္ ယခု ျပဳသင့္၏။

လူ၌သတိ ၊ ထပ္ဆင့္ရွိပါ
"ပရိယတ္" စာ ၊ မတတ္ရွာေသာ
"အႏၶ" လိုလူ ၊ မ်ားျပည္သူနွင့္
စာေပနွံ႔စပ္ ၊ လြန္စြာတတ္ေသာ
ရဟန္း သံဃာ ၊ လူဆရာတုိ႔
စာေပ တတ္ျခင္း ၊ မတတ္ျခင္း က
လိုရင္းမက် ၊ "သာမည" ပင္
"ပဋိပတ္" မည္ ၊ အက်င့္သည္က
"အဓိက" က် ၊ "ပဓာန" ဟု
စိတ္၌ပိုင္းျခား ၊ သိသင့္ထားၿပီး
ဝိပႆနာ ၊ ရႈမွတ္တာကို
အာစိဏၰကံ ၊ စိတ္ၿမဲၿမံေအာင္
ေန႔စဥ္လုံးလ ၊ ျပဳက်င့္ၾကေသာ္
တြင္းေအာင္းသမႈ ၊ ကိုယ္တိုင္ျပဳ၍
"သိမ္း စြန္ ေၾကာင္" ေဘး ၊ ကာကြယ္ေပးသည့္
တြင္းေအာင္းၾကြက္လို ၊ ခ်မ္းသာပို၍
အပါယ္ ဒုကၡ ၊ ကင္းေဝးၾကၿပီး
သုခ ခ်မ္းသာ ရနိုင္မည္။

လူႀကီးလူငယ္ ၊ အရြယ္ရြယ္တို႔
ေမတၱာစကား ၊ ကၽြန္မွာၾကားခ်င္
ယေန႔ခ်ိန္ခါ ၊ ဒို႔ျပည္ရြာတြင္
"သဒၵါ" က မြဲ ၊ ကိုယ္က်င့္ နဲ(နည္း)၏
"ျဗဟၼစိုရ္" ခမ္း ၊ "ပညာ" ကန္း၏
"မေ စၦရ"  စို ၊ "ဣႆာ"  ပို၏
"ရွက္ေၾကာက္" နွစ္ျဖာ ၊ မဲ့လွပါ၏
လူအခ်င္းခ်င္း ၊ သတ္ျဖတ္ ညွင္း၏
မိစာၦႏြယ္မ်ား ၊ လြန္ႀကီးထြား၏
အမွန္ "ဓမၼ" ၊ ေတြ႕ခဲလွ၏
"အဓမၼ"သာ ၊ ႀကီးစိုးပါ၏
ပညာရွိမ်ား ၊ လြန္စြာရွား၏
လူမိုက္မ်ားသာ ၊ ႀကီးစိုးပါ၏
ဤသို႔ျဖစ္ပုံ ၊ ေခတ္ဆိုးႀကံဳလည္း
ဘုရား , တရား ၊ သံဃာမ်ား ဟု
ျမတ္ရတနာ ၊ ရွိေသးပါ၏
ေကာင္းမႈတစ္ခု ၊ ေန႔စဥ္ျပဳဖို႔
အသက္ခႏၶာ ၊ ၿမဲေသးပါ၏
ဥစၥာ စီးပြား ၊ ခ်ိဳ႕ငဲ့ျငားလည္း
သီလ , သဒၵါ ၊ ျပဳနိုင္ပါ၏
လူမိုက္မ်ား ၾကား ၊ ေနရျငားလည္း
ပညာရွိ ရွာ ၊ စည္းကပ္ရာ၏
အမွားမ်ားစြာ ၊ ျပင္ဖို႔ရာကို
ယခုခ်ိန္ခါ ၊ ရွိေသးပါ၏
ခိုင္ၿမဲသဒၵါ ၊ ရွိခဲ့ပါက
ႀကံဳလာဒုကၡ ၊ အဝဝကို
မေနွးအျမန္ ၊ တြန္းလွန္နိုင္၏
သာကီႏြယ္ေပါင္း ၊ သူေတာ္ေကာင္းတို႔
ေလာကဓံလႈိင္း ၊ မည္မွ်ရိုင္းလည္း
ဗုဒၶဘာသာ ၊ ငါတို႔ပါဟု
ဂုဏ္ယူဝင့္ၾကြား ၊ ေျပာနိုင္လားေအာင္
သီလကို တြယ္ ၊ စာဂ ၾကြယ္၍
သဒၵါကို စု ၊ လုံးလ ျပဳနွင့္
ရုပ္နာမ္အစု ၊ ထိုနွစ္ခုကို
ဝိပႆနာ ၊ ရႈမွတ္ကာျဖင့္
တြင္းေအာင္းၾကြက္ထုံး ၊ ျပဳက်င့္သုံးေသာ္
ဒုကၡ ကင္းေဝး၊ ခ်မ္းသာေပး၍
ေသေဘးကိုပင္ မေၾကာက္ၿပီ။

နိဂုံးဤတြင္ ၊ ေျပာလိုခ်င္က
နွံစပ္စာေပ ၊ မရွိေလျဖင့္
ကၽြန္ေရးသည့္စာ ၊ ေသးနွဳတ္ပါလည္း
ဗုဒၶဘာသာ ၊ သာသနာကို
ေနမင္းေရာင္ဝါ ၊ ထြန္းလင္းျဖာသို႔
တစ္ကမာၻလုံး ၊ လႊမ္းၿခံဳဖုံး၍
စည္ပင္ေဝၿဖိဳး ၊ ေန႔စဥ္တိုးကာ
အဝိဇၨာကင္း ၊ ခ်မ္းသာျခင္းျဖင့္
ျပည့္စုံပါရန္ ၊ စိတ္ရည္သန္မိ
ဤမွန္သစၥာ ၊ ဟုတ္ခဲ့ပါက
ျမန္မာျပည္သူ ၊ ကမာၻလူတို႔
ဆင္းရဲဒုကၡ ၊ ဝဲၾသဂမွ
ဘဝမ်ားစြာ လြတ္ပါေစ။          ။

13.08.2012 ( Mon )
"ေကာင္းမႈတစ္ခု  ေန႔စဥ္ျပဳက သီလစင္ၾကယ္  ေသာကပယ္၏"
ဤကဗ်ာျဖင့္ ကၽြနွ္ပ္၏ ဆရာသခင္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးဦးဝိမလအား ေက်းဇူးဆပ္ ကန္ေတာ့ပါ၏
မွတ္ခ်က္။    ။ကၽြနွ္ပ္သည္ ယၡဳကဗ်ာကို ပညာျဖင့္ေရးျခင္းမဟုတ္ ေစတနာ၊သဒၵါ ျဖင့္ေရးခဲ့ပါ၍ တစ္စုံတစ္ရာ
အမွားပါလွ်င္ ေရးသူကၽြနွ္ပ္၏ အသိဉာဏ္ ပညာ နဲ(နည္း)ပါးမႈပင္ျဖစ္ပါသည္။ ဗုဒၶဘာသာသည္ ျခြင္းခ်က္မရွိ ျပည့္စုံပါ၏။ ဘာသာ၊ သာသနာကို သမာဒိ႒ိဟူေသာ အမွန္ျမင္မႈျဖင့္ သိၾက၍ ႀကံဳလာသမွ်ကိစၥမ်ားစြာ၌ သင့္စြာနွလုံးသြင္းနိုင္ၿပီး သီလ၊သဒၵါ ခိုင္ၿမဲစြာျဖင့္ သူေတာ္ေကာင္းအလုပ္မ်ား လုပ္နိုင္ၾကပါေစ။
ဤကဗ်ာကို ဖတ္၍ သင့္၌ အသိ၊အေတြး တစ္ခု တိုးခဲ့ေသာ္ ကၽြနွ္ပ္ဓမၼဒါနျပဳရက်ိဳး နပ္ပါ၏။ အားလုံး က်န္းမာခ်မ္းသာပါေစ။

No comments:

Post a Comment